Agnieszka - to ja - przede wszystkim żona wspaniałego męża i mama cudownej TRÓJKI dzieciaków :)

Zapraszam do mojego Kosza Kwiatów, który stał się Koszem Różności stworzonych własnymi rękami :))

środa, 13 lutego 2013

KURS na TULIPANA Z KREPINY


Witam :))

Ponieważ parę osób pytało o to jak robi się tulipany z krepiny i rzeczywiście trudno znaleźć taki kurs w internecie postanowiłam przygotować mały kursik :)) 

Może ktoś skorzysta :))



A zatem zaczynamy....

1. Wycinamy z tekturki szablon płatka (duży lub mały w zależności jakiego tulipana chcemy zrobić). 


2. Teraz z krepy (kolor w zależności od tego jaki ma być ten tulipan) wycinamy pasek szerokości 10 cm i długości ok. 30 cm

3. Składamy na pół i jeszcze raz na pół i przykładamy szablon płatka


4. Wycinamy i powstają nam 4 płatki


 5. Jeśli chcemy żeby to był tulipan strzępiasty to lekko nacinamy każdy płatek


6. Teraz robimy kciukami wgniecenia w środku każdego płatka delikatnie go naciągając


7. Z czarnej krepy wycinamy 4 paski długości 10 cm i szerokości ok. 3 mm


8. Każdy pasek skręcamy w rulonik i na końcu zawiązujemy supełek


9. Krótsze końce obcinamy i powstają nam słupki tulipana


10. Teraz słupki zbieramy razem i przywiązujemy do drucika, który będzie łodyżką



 11. Teraz dokoła słupków przyklejamy płatki


12. Obwiązujemy drucikiem


13. Na koniec mocujemy taśmę florystyczną


14. Tulipan prawie gotowy. Jeszcze z zielonej krepy lub papierowej wstążki wycinamy dwa liście


15. I doklejamy do łodyżki


Teraz nasz kwiatek jest już gotowy


Mam nadzieję, że w miarę prosto to opisałam i komuś przyda się ten kursik :))

Czekam teraz na zdjęcia tulipanowych bukietów :)))

Miłej pracy :)

24 komentarze:

  1. Przepiękny;)Niby to takie proste,ale mnie pewnie wyszedłby czerwony kłębek krepiny;)
    Mam nadzieję,że będę się mogła ,,poczęstować''kursikiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz się "poczęstować" zapraszam :))

      Usuń
  2. Rewelacyjny kursik, dziękuje:) i koniecznie z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje za kursik Agus :)) Tego wlasnie szukalam,jestes Aniolem :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ,proste jak drut wszystko pojęłam,teraz tylko próbować,dzięki za kursik i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gracias por el tutorial, lo intentaré hacer.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcale nie taka prosta sprawa z tymi tulipanami. Troche pracy jest przy nich. Ale kursik super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytelny kursik i na pewno się przyda.Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kursik kochana. Na pewno spróbuję je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Może się odważę, choć wątpię, czy osiągnę taki ideał.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny tulipan :) i bardzo ciekawy kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za kursik , na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny kursik, tulipan śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kursik! Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  14. tulipan jak żywy siostrze pokazałam bardzo jej się spodobał tutorial..ona uwielbia tworzyć z bibuły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na blogu i bardzo się cieszę, że kursik się przyda :)

      Usuń
  15. MAM PYTANKO CZY KREPA MA BYĆ TA GRUBSZA CZY MOŻE BYĆ ZWYKŁA ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ja robiłam z tej grubszej czyli z krepy włoskiej. Można spróbować z tej zwykłej, ale przy kształtowaniu płatka trzeba uważać,żeby nie rozerwać bibuły. Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. super dzieki za kursik
    na pawno skorzystam robilam duzo
    kwiatòw z krepy ale tulipana nie moglam znalezc
    wielkie dzieki

    OdpowiedzUsuń
  17. Przecudne tulipany.sama teraz też robię.dziękuję za kurs

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i pozostawienie kilku miłych słów :)